Cum mi-a schimbat viata un catelus?

De pe 12 aprilie, aproximativ la o luna dupa ce ne-am casatorit legal, am decis sa ne marim familia. Asa a aparut in viata noastra catelusul westie – Ozzie. Initial se numea Osborne, iar cand l-am vazut la crescatoria de catelusi Milando Breeding, era o mingiuta alba care mai mult se tara decat mergea. Piciorusele din fata ii erau pline de energie, insa cele din spate nu prea erau obisnuite cu mersul. Cateva zile inainte sa mergem la crescatorie sa il vedem pe Osborne (azi Ozzie), primisem un newsletter cu noii catelusi disponibili. Mi-a placut mult mutrisoara lui Ozzie, care parea mai degraba un ursulet decat un catelus. Fata nu ii era deloc serioasa de Osborne, asa ca l-am numit Ozzie, nume care i se potriveste perfect cu personalitatea lui exuberanta.

Initial am ezitat sa il luam, am ezitat sa ne asumam responsabilitatea. Nu numai ca era totusi o cheltuiala de achizitie cam piperata plus toate ‘accesoriile: cos, jucarii, lesa, vaccinuri, mancare, suplimente pentru digestie, etc’, dar mai insemna sa ne reorganizam viata un pic, ca sa il putem acomoda cum se cuvine. Asa ca am preferat sa mergem acasa sa ne gandim. Pe drum insa, ne-am oprit la benzinarie si in timp ce ne mancam sandwichul am stat de vorba. Atunci am luat marea decizie – ne intoarcem si luam catelusul. Mi-a fost teama, caci ma credeam incapabila sa am grija de un catelus, care comparativ cu papagalii necesita mult mai multa ingrijire.

De cand Ozzie a intrat in familie, am sters de multe ori parchetul in urma lui si am aranjat de nenumarate ori jucariile intinse prin toata casa. Dar ce e cel mai important e ca Ozzie ne-a adus multa veselie si zambete pe buze si in plus ne-a facut pe amandoi sa ne miscam mai mult. De cand il avem pe catelusul Ozzie:

  1. Merg mai mult pe jos, caci Ozzie e scos afara de cel putin 3-4 ori pe zi. Cand era doar de trei luni, il scoateam chiar si de 9-11 ori in timpul weekendului, ca se obisnuiasca sa isi faca nevoile afara.
  2. Socializez cu mai multe persoane decat inainte.
  3. Am cunoscut alti stapani de catelusi cu care ma salut sau vorbesc aproape zilnic de fiecare data cand ne intersectam in timpul plimbarilor canine.
  4. Am inceput sa citesc psihologie canina si metode de dresaj.
  5. Am rearanjat un pic mobila in sufragerie, ca sa putem sa ii acomodam culcusul.
  6. Ne-am impartit iesirile lui pe ture: tura de diminineata, de prans si de seara.
  7. Am iesit mai des la iarba verde si am privilegiat plimbarile in natura decat statul la televizor.
  8. Am descoperit locuri noi.
  9. Am inceput sa imi iubesc cartierul si mai mult si sa apreciez toate spatiile verzi si culorile frumoase ale caramizilor de pe fatada caselor sau blocurilor.
  10. Am cunoscut familii noi.
  11. Vad soarele mai des.
  12. Alerg mai mult.
  13. Sunt oarecum un pic mai disciplinata si mai responsabila.
  14. Observ mai mult familiile cu copii si ceilalti stapani si catei din cartier.
  15. Vizionarea filmelor a devenit o activitate si mai placuta cand bulgarasul alb Ozzie se cuibareste si adoarme in bratele mele.
  16. Venitul acasa este un eveniment nemaipomenit caci Ozzie stie el cum sa ma intampine si cum sa imi dea bun-venit.

Si ar  mai fi si multe altele.

 

Ozzie_at_Milando

Ozzie, in poza din newsletterul despre noii catelusi disponibili

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

